X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Electronica" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Overstappen naar Ziggo: alles in één pakket: internet, digitale TV en telefoon

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Alicewereldje Alicewereldje Auteur op infoyo sinds
25 April 2010


Bekijk het profiel van Alicewereldje
Datum: 26-04-2010
Iedereen kent de advertenties en mooie beloftes: moeiteloos overstappen met je internetverbinding, digitale tv én telefonie. Wij deden dat slechts deels en tot nu toe is het één groot drama!

Waar begonnen we mee voor deze moeiteloze overstap?

Eigenlijk was de uitgangspositie relatief eenvoudig: we hebben al TV en internet via Ziggo en dat functioneert al een aantal jaren prima: nooit problemen mee. Dus we durven de gok wel te wagen. Wat moest er nu helemaal gebeuren? Nou, een digitale ontvanger bij de TV in de huiskamer en de vaste telefoonlijn veranderde van Tele2 naar Ziggo. Ik zei nog tegen mijn man "als het ergens mis gaat dan is het bij de telefoon, let maar op, maar goed, een weekje zonder is geen probleem, we hebben tenslotte allebei ook nog mobiel". We zijn nu dik drie weken verder en de oplossing is er nog steeds niet. Ook stoort de TV boven nu, dat heeft deze nog nimmer gedaan. Ik zal hieronder schetsen hoe dit allemaal moeiteloos is gegaan. Mag jij daarna zeggen of ik me te snel erger. 

Het begon met een monteur van Ziggo.

Die hadden we er direct bij besteld om van al het gedoe af te zijn: aan de TV hangt namelijk nog een DVD recorder, afijn, je kent die snoerenboel die maar net achter de kast wil blijven vast ook wel thuis. Dus wij namen voor een paar tientjes een monteur die alles vakkundig en soepeltjes zou aansluiten et voila. De monteur kwam ook maar deelde direct mee geen verstand te hebben van DVD-recorders en hun aansluitingen. Hij installeerde de digitale TV, legde daarover helemaal niets uit, liet een gebruiksaanwijzing achter die alleen maar beschrijft hoe het kastje aangesloten moet worden, riep nog dat de telefoon een kwestie van een telefoon inpluggen en bellen zou zijn en weg was hij. We waren een beetje teleurgesteld: wie moest nu weer die DVD aan de praat krijgen, we zijn hier zelf zo hopeloos slecht in! Eerst rond gaan bellen naar zaken die die dingen verkopen, maar die zijn daar niet toe bereid, ook niet tegen betaling, tenzij je bij hen een nieuw apparaat wil kopen. Gelukkig was er een behulpzame buurman, die sloot het voor ons aan. Resteerde de telefoonlijn. Omdat wij hiervoor ISDN hebben gehad zijn we maar eerst op pad gegaan voor een nieuw, simpel telefoontje: inpluggen en bellen zeg maar. Helemaal enthousiast kwamen we met een nieuwe aanwinst thuis: ons telefoonleventje zou nu simpel worden (ISDN is ook altijd een lijdensweg geweest met een centrale enz). Dus we haalden de nieuwe telefoon uit de doos, deden de simpele handelingen die in de get started gids beschreven stonden en wachtten met een blij gezicht op de kiestoon. Maar helaas, die was er niet en wat we ook probeerden, die kwam ook niet. Gelaten ging de avond voorbij. Ik ging naar bed en zette traditioneel nog even Pauw & Witteman aan op de TV in de slaapkamer. Ik zag niets anders dan sneeuw, gelukkig deed het geluid het nog wel goed. 

De klantenservice van Ziggo
Inmiddels zijn we drie weken verder hiermee en bellen we ook al drie weken met de klantenservice. Nee, ze willen niet kosteloos een monteur opnieuw langs sturen, dat kost opnieuw een paar tientjes. Nee, dat vinden zij zelf niet gek, het staat helemaal niet vast dat de monteur iets niet goed heeft gedaan, hoe komen we daar nu bij. Nee hoor, met de TV boven heeft het niets te maken, nee hoor, dat moet toevallig zijn dat die na het bezoek van de Ziggo monteur op sneeuw blijft staan. Zo tikken de dure belminuten maar door en nu, na drie weken telkens weer opnieuw uitleggen wat het probleem is, hoe dat is gegaan, dat we juist een monteur hebben laten komen omdat we er zelf niets van weten en ook niet van willen weten, schijnt er zaterdag a.s. iemand langs te komen van Ziggo. Maar, die komt alleen voor de telefoon, van TV heeft hij geen verstand. Afijn, we will take it one step per time. 

2010
Dit is de normale service van het jaar 2010: callcenters, onredelijkheid, geen verantwoordelijkheid willen nemen voor eigen verleende dienstverlening en de klant staat chronisch te bellen met dure servicenummers. Ik denk dat 2011 nog veel beter wordt, denkt u ook niet?

Alice


Reacties op dit artikel
Rob, 2010-08-02
( 0 )

Hallo alice,
ik ben aan het zoeken naar een nieuwe aansluiting omdat ik upc te duur vind worden 60euries pm. maar ik begrijp uit je verhaal dat ziggo geen optie is.
en wat hebben jullie nu dan heb je een tip voor me?
Groet Rob
Robin, 2010-09-01
( +1 )

Hallo rob.
Ziggo is een prima provider heb er geen klachten mee.
Als je over wil naar een andere provider zal we waarschijnlijk digitenne van kpn moeten nemen of Satelliet televisie bij Canaldigitaal.
Ook voor je internet en telefoon zul je een andere provider moeten nemen

Ziggo of upc alles in 1 is denk tog de beste oplossing
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl